Οι μαθητές τολμούν να αντικρίσουν το κεφάλι της Μέδουσας κατάματα.
Θα αγωνιστούν δίχως τεχνάσματα, με τη νεανική ματιά.







Σελίδες

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009

ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΠOYΣΙΕΣ!

O αθλητισμός όπως όλοι γνωρίζουμε είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την εκπαίδευση από την αρχαιότητα ακόμη. Oι πρόγονοί μας με το ρητό «νους υγιείς εν σώματι υγειεί» προέτρεπαν τους νέους να ασχολούνται τόσο με την παιδεία του πνεύματος όσο και με την παιδεία του σώματός τους. Κατά τον ίδιο τρόπο και σήμερα, η γυμναστική αλλά κυρίως ο σχολικός πρωταθλητισμός αναπτύσσουν αυτό το πνεύμα στους νέους. Σύμφωνα με στοιχεία του YΠ.Ε.Π.Θ και της Διεύθυνσης Φυσικής αγωγής από 150.000 το έτος 2000-2001, οι μετέχοντες σε σχολικούς αγώνες έφτασαν τους 200.000 το έτος 2003-2004 και συνεχώς αυξάνονται. Τα σχολικά πρωταθλήματα αφορούν αγωνίσματα είτε ατομικά είτε ομαδικά. Κάθε χρόνο βλέπουμε σε όλη την Ελλάδα να λαμβάνουν χώρα αγώνες ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ καθώς και αγώνες στο πόλο, στο σκάκι, στο πινγκ-πονγκ, το στίβο, την κολύμβηση κ.ά. Βέβαια απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκινήσει το πρωτάθλημα είναι η όσο το δυνατότερο μεγαλύτερη συμμετοχή. Η αγωνιστική περίοδος ξεκινά για τις περισσότερες ομάδες και αγωνίσματα το Νοέμβρη. Oι μετέχοντες έχουν τη δυνατότητα, αν και εφόσον είναι απαραίτητο, να προπονούνται όλοι μαζί και να βελτιώνουν τις επιδόσεις τους. Oι αγώνες μπορούν να γίνονται στην ίδια πόλη, αλλά όχι πάντα, και με την συνοδεία βέβαια του υπεύθυνου γυμναστή-προπονητή. Κίνητρο για τους αγωνιζόμενους είναι διάκριση αυτών και του σχολείου τους με τιμητικό βραβείο κάποιο κύπελλο ή μετάλλιο. Μέχρι και σήμερα οι «απώλειες» σε ώρες μαθημάτων δικαιολογούνται αυτόματα, πράγμα που σημαίνει ότι οι μαθητές δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τις απουσίες. Με αυτόν τον τρόπο όλο και περισσότεροι νέοι τείνουν να ασχολούνται με τα σχολικά πρωταθλήματα και αυτό γιατί απαλλαγμένοι από το άγχος των απουσιών μπορούν να αφιερώσουν χρόνο σε κάτι που αφενός τους αρέσει πολύ και αφετέρου θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν χαρακτηριστικά όπως η ομαδικότητα, η ευγενής άμιλλα, η κριτική ικανότητα και η πνευματικότητα. Συνεπώς μετατρέπονται σε κοινωνικά όντα και καταπολεμούν τη μοναξιά που είναι κύριο γνώρισμα της εφηβείας. Σε ένα γενικευμένο πλαίσιο μπορούμε να πούμε πως το σχολείο σε συνδυασμό με την άθληση διαμορφώνει χαρακτήρες με ηθικές αξίες και σωστά πρότυπα και δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να γίνονται αυτό που λέμε, ολοκληρωμένοι πολίτες, δικαίωμα που δεν πρέπει ποτέ να τους στερηθεί.
Σύνταξη: Μαρία-Επιστήμη Αναγνωστοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου